חברות קייטרינג רבות החליטו בשנים האחרונות לקצץ בעלויות ההגשה ועברו לשימוש בצלחות חד פעמיות למיניהן. למרות מה שמקובל לחשוב, ממש לא מדובר כאן על ירידה באיכות ההגשה, שכן בימינו ניתן למצוא מגוון רחב ביותר של צלחות חד פעמיות מעוצבות שלא נופלות במאום מכלי הקרמיקה והחרסינה. במה בדיוק מדובר? ומהם השיקולים לבחירת צלחת חד פעמית איכותית שתענה על כל ציפיות השימוש? להלן כל המידע.

מהם הקריטריונים מצלחת חד פעמית מוצלחת?

כל כלי חד פעמי אמור לעמוד בשני קריטריונים מרכזיים – שמישות ועיצוב גם יחד. מבחינת השמישות, צלחת חד פעמית איכותית חייבת להרגיש כמו צלחת "אמיתית" ובמילים אחרות, לא להיות דקה מדי ולהתקמט, לא להיות רגישה לחום או לקור ושניתן יהיה להגיש באמצעותה כל סוג של מזון ללא מגבלה. מבחינה עיצובית, הצלחת חייבת להיראות אסתטית, אלגנטית ומרשימה במיוחד, ואין זה משנה שמדובר בגירסא חד פעמית שמושלכת מייד לאחר השימוש לפח. כל בעל חברת קייטרינג ידע להגיד לכם כי הלקוחות אוכלים ראשית כל עם העיניים, ולכן המוניטין שלכם חייב תמיד להצדיק את עצמו מבחינת נראות ההגשה. על הלקוחות לסבור כי מדובר בכלי הגשה יוקרתיים ויקרים, גם אם החלטתם לחסוך בעלויות ההגשה. העלויות ממש לא חייבות להיות יקרות וכיום מגוון האפשרויות רחב.

צלחת חד פעמית איכותית – האפשרויות השונות

אם לרגע חשבתם להגיש לאורחיכם את מנות המזון בכלי הפלסטיק החיוורים הקלאסיים, זהו בדיוק הזמן לחדול מכך. צלחת חד פעמית אינה חייבת להיות עשויה מפלסטיק פר הגדרה, שכן כיום ניתן להשיג צלחות חד פעמיות, בכל גודל וצורה, מחומרים מתכלים כגון עץ הדקל, הבמבוק וקנה הסוכר. צלחות אלו זולות בדיוק כמו כלי הפלסטיק, אך הן מעוצבות כמו כלים יוקרתיים מעץ מלא ומגיעות במגוון עיצובים מרשים. כל העובדות מראות כי המנות המוגשות על גבי כלים חד פעמיים מעץ פשוט נראות יותר טוב, מושכות את העין ומשדרות יוקרה ואלגנטיות. מעבר לכך, צלחת חד פעמית מעץ אינה מגבילה את אפשרויות הגשת המזון כמו צלחת הפלסטיק. ניתן להגיש בה מאכלים חמים מאוד, מאכלים קפואים ואף נוזלים מכל סוג. ומעל לכל, מדובר בכלים חד פעמיים מתכלים, כך שלאחר השלכתם לפח והעברתם לאתרי ההטמנה, הן מתפרקות במהירות, אינן משחררות חומרים רעילים לסביבה ולמי התהום ומעשירות את הקרקע. כפי שניתן להבין, היתרונות מרובים מכל הבחינות כך שגם אתם וגם אורחיכם מרוויחים מכך.