מאות אלפי עצי דקל נישאים אל על ברחבי המדינה, כשאחד מהשימושים הרבים בהם הוא לשם ייצור של כלים חד פעמיים מרשימים ומתכלים. מה עומד מאחורי הטרנד הנהדר הזה? אילו כלים מעץ דקל ניתן למצוא? והאם זוהי תחילת הסוף של כלי הפלסטיק? להלן התשובות.

כך התחיל השילוב בין עצי הדקל לכלים החד פעמיים

אחרי אלפי שנים בהם התייחסו בני האדם לכדור הארץ בזלזול של ממש, ראשית שנות האלפיים סימנו את המהפכה הירוקה. מפעלים מזהמים סגרו את שעריהם, מוצרים שאינם מתכלים נעלמו מהמדפים, והחשיבה על הסביבה והאדמה הפכו להיות נחלתם של המונים. גם בכל הקשור לכלי הפלסטיק החד פעמיים החלו לחשוב על פתרון, אחרי שסוף כל סוף הגיעו למסקנה שהם מהווים אסון של ממש לאיכות הסביבה, בשל היותם בלתי מתכלים.

בין האפשרויות הרבות לתחליפים ראויים וידידותיים לסביבה היו עצי הדקל, בזכות היותם חומר טבעי אשר מתכלה במהירות ושאף ניתן לעבוד עימו בקלות ולייצר ממנו כלים חד פעמיים מגוונים.

היתרונות הנוספים של כלים העשויים מדקל

לכלים עשויי עץ דקל גם יתרונות נוספים, למשל העמידות הרבה שלהם מפני מכות וחום. כלים מעץ דקל עמידים בטמפרטורות של עד 220 מעלות, כך שניתן לבשל ולאפות בהם מבלי שיפגעו. זאת ועוד, הם אמנם מוגדרים ככלים חד פעמיים, אבל אין כל מניעה משימוש רב פעמי בהם, כל עוד מזון יבש הונח עליהם. ואי אפשר בלי מילה על הפן העיצובי. נכון, כל אחד וטעמו, אבל רובם המוחלט של האנשים שפגשו לראשונה את כלי הדקל, העידו על עיצוב חמים ונעים, פשוט ונפלא, שבהחלט מתאים גם לארוחות יום יומיות וגם לאירועים מהודרים יותר. הצבע, אם תהיתם, נע על גווני החום והצהוב במרבית הכלים.

אילו כלי עץ דקל ניתן למצוא?

תחילה, כללה קולקציית כלי עץ הדקל לא הרבה יותר מסכו"ם ו-2-3 סוגי צלחות. אלא שעם ההצלחה הגיע גם המבחר וכעת ניתן להשיגם בקשת רחבה של מוצרים נפלאים. להלן כמה דוגמאות: צלחות עגולות במגוון גדלים, קערות בעומקים וגדלים שונים לסלטים, מרקים ועוד, צלחות מלבניות שטוחות ועמוקות, צלחות ייעודיות לסטייקים, צלחות מטבלים קטנות, מגשים בצורות שונות ומגוון גדלים ועוד.

ומה לגבי המחיר?

כלי הדקל החד פעמיים נחשבים לזולים בזכות פשטות הייצור שלהם והזמינות הגבוהה בטבע. כך שבשורה התחתונה, אתם נהנים ממוצר טוב יותר במחיר סביר והוגן, שלא גבוה בהרבה מכלי הפלסטיק הפשוטים ביותר. מה צריך יותר מזה?