כאשר אנחנו חושבים על צלחות חד פעמיות, בדרך כלל עולות לנו בראש רק כאלה שעשויות מפלסטיק. ואכן, לאורך שנים זאת הייתה ברירת המחדל היחידה. אלא שכיום ניתן למצוא סוג חדש של צלחות חד פעמיות, כאלה שעשויות מחומרים מתכלים, מה שמספק לנו ולכדור הארץ יתרונות מרובים. במה בדיוק מדובר? להלן כל המידע.

צלחות חד פעמיות שאינן מזהמות את הסביבה

במשך כמה עשורים, נאלצנו להשתמש בצלחות פלסטיק חד פעמיות בכל פיקניק, יום הולדת או אירוע אחר שרצינו לארח, מבלי שנצטרך להתעסק עם שטיפת כלים המונית לאחריו. הצלחות הללו אומנם עשו לנו חיים קלים ואף לא עלו יותר מידי, אך כדור הארץ סבל מהן מאוד, בשל היותן בלתי מתכלות ועל כן מזהמות את הסביבה בצורה חמורה. כעת, סוף כל סוף, נמצא הפתרון – צלחות מתכלות שעשויות מחומרים טבעיים בלבד, דוגמת עץ במבוק, דקל וקנה סוכר.

חומרים אלו מתפרקים באדמה בקלות, מעשירים אותה ואינם מזהמים, ואף ניתן לנצלם כחומר להכנת קומפוסט בגמר השימוש. בקיצור, כעת ניתן להשתמש בצלחות חד פעמיות ככל שרוצים, מבלי לחוש שום נקיפות מצפון כלפי כדור הארץ שלנו.

יתרונות נוספים של צלחות עץ מתכלות

לא רק היתרונות ה-"ירוקים" אמורים לגרום לכם לעבור להשתמש בצלחות חד פעמיות מעץ, אלא גם יתרונות רבים נוספים:

שמישות רבה יותר – צלחות הפלסטיק החד פעמיות לא באמת אפשרו לנו לאכול בנוחות. לכולם מוכר המצב בו הצלחת פשוט מתעוותת ומתקמטת ברגע שמעמיסים עליה יותר מידי מבחינת משקל, מה גם שהוכח שכאשר מגישים בה מאכלים חמים, הפלסטיק מתחיל לשחרר חומרים רעילים לתוך המזון. עם צלחות חד פעמיות מעץ זה לא יכול לקרות. הן חזקות מאוד, עמידות בתנאי חום, וכל עוד תבחרו בצלחות מעץ דקל, הן אפילו יוכלו לעבור חימום בתנור או במיקרו.

קולקציית צלחות רחבה יותר – מאחר ועץ הוא חומר שמאוד קל לעבד לצורות שונות, ניתן למצוא מגוון רחב יותר של צלחות, מאשר אלו מפלסטיק. תוכלו למצוא צלחות בגדלים ובעומקים שונים, כשגם מבחינת עיצובי הצלחות, תוכלו לרכוש אותן בצבעים ובסגנונות שונים.

רב פעמיות – אומנם מדובר בצלחות שמוגדרות כחד פעמיות, אך במידה ותגישו על גבן מאכלים יבשים, אין שום סיבה שלא תוכלו להשתמש בהן שוב, לאחר שטיפה כמובן.

ונסיים ביתרון חשוב נוסף – אם לרגע חשבתם כי צלחות מתכלות מעץ יעלו לכם יותר מאשר צלחות הפלסטיק, דעו לכם כי מדובר במחיר די דומה, במיוחד אם תרכשו אותן בכמות סיטונאית, בתוספת עם כלים מתכלים נוספים, דוגמת כוסות, סכו"ם, מגשים, קערות ועוד.